Meja Bantuan SPS
Meja Bantuan SPS
Segala maklumat lanjut dan masalah berkaitan SPS boleh dikemukakan kepada :
Modul Pengurusan Sekolah
Sektor Data Pendidikan
Bahagian Perancangan dan Penyelidikan Dasar Pendidikan
Kementerian Pendidikan Malaysia, Aras 2, Blok E8, 62604 PUTRAJAYA
No. Tel. : 03-8872 1457 / 03-8884 6545 / 03-8884 6066 / 03-8884 6225
Email : emisonline@moe.gov.my
Modul Pengurusan Guru
Bahagian Pengurusan Sekolah Harian, Kementerian Pendidikan Malaysia
Aras 4, Blok E2, Kompleks E, 62604 PUTRAJAYA
Sektor Pengurusan Sekolah Menengah
No. Tel. : 03-88849346,
Sektor Pengurusan Sekolah Rendah
No. Tel. : 03-88849561
E-mail : helpdesk_smg@moe.gov.my
Modul Pengurusan Murid
Bahagian Pengurusan Sekolah Harian, Kementerian Pendidikan Malaysia
Aras 4, Blok E2, Kompleks E, 62604 PUTRAJAYA
Unit ICT
No. Tel. : 03-88849443 & 03-88849458
Sektor Pengurusan kaunseling dan Displin
No. Tel. : 03-88849501
E-mail :apdm.team@moe.gov.my
Meja Bantuan 1BestariNet
Assalamualaikum Dan Salam 1Malaysia.
Selaras dengan peruntukan kontrak dengan YTL, semua masalah berkenaan dengan rangkaian 1BestariNet mestilah dilaporkan terus kepada meja bantuan YTL bagi membolehkan masalah dapat diselesaikan. Untuk pengetahuan pihak tuan, semua aduan yang sah mestilah mempunyai nombor log aduan, oleh yang demikian pihak sekolah atau pihak yang melapor perlu meminta nombor log aduan tersebut.
Jika terdapat masalah seperti berikut :
1) Meja bantuan YTL tidak berjawab,
2) Tiada nombor log aduan,
Maka pihak sekolah boleh melaporkan kepada PMO ( raudhah.pmo@gmail.com)
Berikut merupakan maklumat meja bantuan YTL.
1. Talian meja bantuan 1Bestarinet : 018-7998787
2. moesupport@ytlcomms.my
Sekian, harap maklum.
Meja Bantuan i-Nilam & iQ-PSS
Untuk Bantuan Hubungi
017-224 8731
016-247 3716
011-262 07541
support@tarantula.my
Meja Bantuan School Broadband
Sebarang aduan kerosakan, sila laporkan kepada talian di bawah;
1-800-22-77-22
Maklumat yang diperlukan iaitu;
1. Nama Sekolah
2. Kod Sekolah
1. Nama Sekolah
2. Kod Sekolah
Pastikan setiap aduan mendapat nombor log aduan.
Terima Kasih.
Penukaran Kata Laluan YES Dongle ID
Salam Sejahtera Tuan/Puan,
Perkara di atas adalah dirujuk.
2. Untuk makluman tuan/puan, garis panduan penukaran kata laluan YES Dongle ID telah diedarkan melalui surat kepada semua JPN dan salinan kepada BTPN dengan no. rujukan KP(BTP-PENT)S/8800/50/25-10 Jld2(1) bertarikh 22 Ogos 2014. Pelaksanaan penukaran kata laluan Dongle ID telah bermula 9 September 2014 dan telah dimaklumkan melalui emel kepada semua sekolah melalui ID emel sekolah (schoolcode@1bestarinet.yes.my) dan ID Pentadbir Frog VLE Sekolah (vleadmin.schoolcode@yes.my). Pentadbir Frog VLE sekolah perlu memaklumkan kepada semua pengguna dongle sekolah berkenaan kata laluan baharu untuk Dongle ID dan tujuan penukaran kata laluan adalah untuk memastikan keselamatan penggunaan Dongle ID.
3. Sekiranya Pentadbir Frog VLE sekolah menghadapi masalah penukaran kata laluan dongle ID, boleh menghubungi Meja Bantuan 1BestariNet di talian 018-7998787 atau emel ke moesupport@ytlcomms.my.
Kerjasama dan sokongan pihak tuan/puan dalam perkara ini amat dihargai.
Sekian, terima kasih.
Yap Ley Har
Penolong Pengarah
Sektor Repositori dan Rangkaian
Bahagian Teknologi Pendidikan
Kementerian Pendidikan Malaysia
Tel: 03-2081 7662 Faks: 2081 7788